Herfst...

05-10-2013 16:33

En nu is het ook hier herfst. Zelfs al met elke ochtend ijs op de ramen en dus hebben we de krabber al uit het stof moeten halen. S'ochtends is het echt behoorlijk koud maar overdag is het eigenlijk steeds nog prachtig weer. Hoe gaat het hier.....nou, eigenlijk wel goed. Heb net de laatste blog even teruggelezen en veel veranderd is er nog niet. In sommige gevallen zoals bv de kinderen is dat positief maar wb werk wat minder. Rob wacht nog steeds af, heeft nog geen antwoord op zijn goedkeuring. Ze zijn nu in contact met een instantie in NL over zijn diploma's....echt om gek van te worden maar je moet natuurlijk vriendelijk en geduldig blijven. En wat werk betreft ook nog geen nieuws. Leuk gesprek gehad en afwachten maar weer....natuurlijk probeert ie het warm te houden met een leuk herinneringsmailtje af en toe. En volgende week ws een gesprek bij een ander bedrijf. Zo hangt er steeds wel een hengel uit maar het wordt verdomme wel eens tijd dat er iets gaat bijten.

Het huis gaat gestaag door. De kinderkamers zijn geheel klaar. Daar zijn we dan ook supertrots op. Ze hebben een pracht van een kamer alledrie en afgewerkt totaan de laatste latjes toe. Nu is Rob aan de wc boven begonnen. Die was echt heel oud, vies enz...Zat zeil op de muren en de vloer wat dan half los zat en een wc pot uit 1830 ongeveer.....blehhhhhhhh. Dus alles is gesloopt en nu is hij aan het opbouwen. Gips tegen de muren en de tegels uitegzocht. Ik ga even proberen straks wat foto's iig van de kamers op de site te zetten.

 

Scholen gaan prima. Eva heeft een vriendin die hier notabene schuin tegenover woont en dat is erg fijn. Helaas is vorige week de mentrix van Eva's klas overleden, Zij was 65 maar nog vol aan het werk. Echt een schat van een mens. Een aantal weken geleden heeft zij een hersenbloeding gehad en vorige week zondag is ze hieraan helaas overleden. Eva en de rest van de klas waren er behoorlijk stuk van. Ze hebben er op school veel aandacht aan besteed en het is dus wel mooi afgerond. Dat is helaas het leven.... Merel gaat prima. Deze week het eerste gesprek gehad en ze zijn erg tevreden. Ze leert makkelijk en ligt zelfs voor met bepaalde vakken zoals engels en rekenen. Met een soort aardrijkskunde heeft ze het moeilijk. Dat gaat natuurlijk over Zweden en het is moeilijk om je dat eigen te maken als het je moederland niet is. Ze krijgt hierin wat extra huiswerkbegeleiding dus dat zal ook wel goedkomen. Ook Ole heeft zijn draai gevonden. Heeft veel vrienden en gaat zonder problemen naar school. Ook gaat hij 3 dagen in de week naar de naschoolse opvang. Is in het zelfde gebouw en hij vind het erg leuk daar.

Mijn werk is per 1 oktober officieel. Ik werk 100 %. In Oktober is het nog alleen maar dagdiensten doordeweeks en vanaf 1 November heb ik een rooster. Hier werken ze met een roostercyclus van 8 weken. Dus 8 weken hetzelfde rooster en dan begint het weer opnieuw. Een voordeel is dat je je leven dus kunt plannen. In deze 8 weken zitten 2 weekenden en ongeveer 6 avonddiensten. Dus het is vnl overdag. Het is wennen. 100 % is best heel veel. Wb werkdruk niet hoor, want die is er niet maar ik heb er nooit voor gekozen een fulltime werkende moeder te worden. De kinderen hebben er weinig last van juist omdat het overdag is maar het voelt niet lekker. Ik hou ervan om te huismoederen en dat mis ik erg. Soms laat ik een traan maar ben tegelijkertijd ook zo blij dat het werk leuk is en ik besef dat het een hele vrije, luxe baan is. En nog leuker is dat ik per 1 November ook mijn eigen gebied krijg. Eerst was ik ambulerend dus ik hielp overal en nergens. Nu ga ik verantwoordelijk worden voor mijn eigen patienten. De plaatsjes Rumskulla en Storebro zullen onder mijn verantwoording gaan vallen. Totaal zijn dat 18 patienten.

 

Tsja, verder heb ik niet heel veel te vertellen als ik eerlijk ben. Daar kunnen we alleen maar blij mee zijn want we willen graag een zo rustig mogelijk leven. Er hoeven wat ons betreft voorlopig geen hele spannende dingen te gebeuren.

 

 

Contact

Robsasjaenkidsinzweden Vimmerby
Zweden
famnijdam5@gmail.com